Pomocí TOP APP Auditu hodnotíme 4 oblasti zákaznické cesty (Acquisition, Usage, Value a Profitability) v celkem 40 kritériích. Všechna kritéria jsou jasně měřitelná a odrážejí jak efektivně, jednoduše, rychle a uživatelsky přívětivě, dokáže uživatel aplikací splnit svoje požadavky.
Zákaznická cesta začíná akvizicí (Acquisition) uživatele do mobilní aplikace, která by měla být pro zákazníka procesem snadným, pochopitelným a zároveň rychlým. Následují základní funkce a jejich použitelnost (Usage) pokrývající standardní úkony, které chce zákazník v aplikaci dělat. Další oblastí je přidaná hodnota (Value), jejímž cílem je zvýšit frekvenci přihlašování do aplikace a nakonec přes aplikaci poskytnout i dodatečné služby (Profitability).
Všechna kritéria jsou jasně měřitelná a odrážejí jak efektivně, jednoduše, rychle a uživatelsky přívětivě, dokáže uživatel aplikací splnit svoje požadavky.
Kritéria mají svou vlastní metodologii a váhu v modelu. V každém kritériu může aplikace získat skóre 0 až 100. 0 znamená, že daná aplikace tuto funkci nemá, 100 naopak výkonnost na úrovni nejlepších aplikacích na světě. Následně vydefinujeme oblasti pro další rozvoj aplikace.
TOP APP Award se uděluje aplikacím na základě jejich výkonnosti v oblastech Usage a Value.