Pomocí TOP APP Auditu hodnotíme 4 oblasti zákaznické cesty (Acquisition, Usage, Value a Profitability) v celkem 40 kritériích. Všechna kritéria jsou jasně měřitelná a odrážejí jak efektivně, jednoduše, rychle a uživatelsky přívětivě, dokáže uživatel aplikací splnit svoje požadavky.
Zákaznická cesta začíná akvizicí (Acquisition) uživatele do mobilní aplikace, která by měla být pro zákazníka procesem snadným, pochopitelným a zároveň rychlým. Následují základní funkce a jejich použitelnost (Usage) pokrývající standardní úkony, které chce zákazník v aplikaci dělat. Další oblastí je přidaná hodnota (Value), jejímž cílem je zvýšit frekvenci přihlašování do aplikace a nakonec přes aplikaci poskytnout i dodatečné služby (Profitability).
Všechna kritéria jsou jasně měřitelná a odrážejí jak efektivně, jednoduše, rychle a uživatelsky přívětivě, dokáže uživatel aplikací splnit svoje požadavky.
Kritéria mají svou vlastní metodologii a váhu v modelu. V každém kritériu může aplikace získat skóre 0 až 100. 0 znamená, že daná aplikace tuto funkci nemá, 100 naopak výkonnost na úrovni nejlepších aplikacích na světě. Následně vydefinujeme oblasti pro další rozvoj aplikace.